AL MEER DAN 110 JAAR ERVARING MET AUTO ONDERHOUDSPRODUCTEN

2021

NIEUWE WEBSITE GAAT LIVE

Meguiar’s lanceert een nieuwe website zodat autoliefhebbers nooit meer dan een paar klikken weg zijn van de laatste informatie en hun favoriete producten!

1 April 2019

POLISH & CLEANING PRODUCTS – MEGUIAR'S BELGIUM NEEMT NIEUW PAND IN GEBRUIK

Door de constante groei was er nood aan meer opslagruimte, maar mocht het zeker ook niet ontbreken aan een degelijk klaslokaal en de nodige praktijkruimte voor de opleidingen die er gevolgd kunnen worden.

2019

CERAMIC MADE EASY!


2008

DE ULTIMATE LIJN WERELDWIJD VERKRIJGBAAR

Een productlijn die technologisch geavanceerd is en de beste range van Meguiar’s producten wordt wereldwijd onthuld als de Ultimate lijn – waaronder de populaire Ultimate Quik Detailer – verkrijgbaar wordt.

2004

WEDEROM BAANBREKEND

Meguiar’s laat keer op keer zien dat het een passie heeft voor innovatie en lanceert de NXT Generation range – een volledig synthetische lijn aan producten.


2002

OPRICHTING POLISH & CLEANING PRODUCTS

APC–Verschaeren welke reeds jaren verdeler is voor de Meguiar's Mirror Glaze en Detailer lijn wordt gevraagd invoerder te worden voor het gehele Meguiar’s assortiment.
Hiervoor wordt er binnen het bedrijf een aparte divisie opgericht met name Polish & Cleaning Products.

2001

100 JAAR ZORG EN AANDACHT

Een eeuw na het maken van het eerste flesje meubelpolijstmiddel in een garage, viert Meguiar’s het honderdjarig bestaan. Honderd jaar gevuld met het ervoor zorgen dat vliegtuigen, treinen en auto’s er op hun meest glanzend uitzien. Daarnaast verdiend het vermelding dat Meguiar’s erkend wordt als ’s werelds leidende bedrijf in oppervlakteverzorging.

2000

HET PRESTIGIEUZE PEBBLE BEACH

Op het 50-jarig bestaan van het wereldberoemde Pebble Beach Concours d’Elegance, hadden 21 van de 25 Best of Class winnaars de auto behandeld met Meguiar’s producten om de beste resultaten te krijgen. Het mag dan ook geen verassing zijn dat de Best of Show winnaar ook een Meguiar’s-poetser was.

Midden jaren 90

MEGUIAR'S OP TELEVISIE

Barry Meguiar, zijn hele leven draait om auto’s en auto’s er op hun best uit te laten zien. Maar, wat Barry zo uniek maakt, is zijn passie om de autohobby uit te breiden. Hij reist al decennia de wereld rond en overal waar hij komt deelt hij zijn passie voor auto’s, steunt autoclubs, auto-evenementen en museums. Met de komst van internet zag Barry Meguiar een nieuwe mogelijkheid om met Car Crazy miljoenen autoliefhebbers van over de hele wereld met elkaar te verenigen, dankzij de nieuwste technologieën.

1990s

DE GOUDEN STANDAARD ZETTEN

Met het voortdurende succes van het bedrijf wordt ook een nieuwe productlijn geïntroduceerd: Gold Class – het is een instant succes.

1980s

MEGUIAR'S WERELDWIJD

Meguiar’s opent kantoren over de gehele wereld en introduceert de product range – die steeds uitgebreider wordt – aan een wereldwijd publiek.

1973

INTRODUCTIE VAN CONSUMER AUTOMOTIVE PRODUCTEN

Vanwege de aanhoudende vraag van autoliefhebbers naar een range Meguiar’s producten voor consumenten is het in 1973 eindelijk zo ver. In dit jaar wordt de Classic Line officieel geïntroduceerd.

1960s

TOENEMENDE POPULARITEIT

Naarmate auto shows meer en meer populair beginnen te worden, beseffen ook meer en meer autoliefhebbers dat het Meguiar’s polishes zijn die een verbluffende hoogglans finish geven aan de vele auto’s op de shows. Retailers beginnen verzoeken te krijgen voor Meguiar’s Mirror Glaze producten, maar op dat moment zijn deze alleen voor professioneel gebruik beschikbaar.

1950

EEN FAMILIEBEDRIJF

Na het overlijden van Frank Meguiar Jr. werd het familiebedrijf naar het volgende niveau getild door zijn drie zoons. Maurice, de oudste, was verantwoordelijk voor de sales en Kenneth, de jongste, regelde de productie. De middelste zoon Malcom deelde de liefde van zijn vader voor het ontwikkelen van beste producten. Dankzij deze passie voor formules heeft Malcom veel van de nog steeds bestaande producten gecreëerd, zoals Meguiar’s Cleaner Wax – de nummer 1 vloeibare autowax in Amerika.

1930s

EEN WINNENDE FORMULE PERFECTIONEREN

Frank Meguiar Jr. zette de ontwikkeling van vooruitstrevende reinigingsmiddelen door. Hij bleef altijd trouw aan zijn overtuiging dat hij nooit een product zou verkopen waarvan hij niet overtuigd was dat het het beste op de markt was. Vier generaties later houdt deze overtuiging nog steeds stand.

1910s

VAN VIER BENEN NAAR VIER WIELEN

Toen de populariteit van wagens zonder paarden toenam, viel het Frank Meguiar Jr. op dat de voornamelijk houten automobielen behandeld werden met dezelfde producten als die voor meubels. Het logische gevolg was dat de stap richting de automobiel industrie gemaakt werd en er een langdurige relatie hiermee werd opgebouwd.

1901

EÉN MAN. ÉÉN GARDE. ÉÉN VISIE - HET BEGIN VAN MEGUIAR'S

Met de hulp van zijn familie, een garde en een tinnen bad heeft Frank Meguiar Jr. zijn eerste fles meubelpolijstmiddel in zijn garage gemaakt. Iedere nacht werd er genoeg meubelpolijstmiddel gemaakt om de orders van de volgende morgen te voldoen én om de boodschappen van die dag te betalen. Dit bedrijf is sinds die tijd meer dan gemiddeld gegroeid.